Master Digital Design & Greenberry
Afstudeerders ontwikkelen advies voor Feelee app
De Master Digital Design van de Hogeschool van Amsterdam is dé opleiding voor ontwerpers van morgen. Greenberry is partner van de opleiding en in het afgelopen half jaar werkten afstudeerders Benjamin Priego Walter, Dusanka Prvulovic, Milena Schwill en Utkarsh Srivastava voor hun afstuderen aan een project van Greenberry. Het team kreeg de uitdaging een iteratie te maken op de net uitgebrachte feelee app.
Mentale gezondheid en magic machines
Wat voel ik? Waarom voel ik me zo? Hoe kan ik met dit gevoel omgaan? Jezelf begrijpen is lange tijd een voorrecht geweest van mensen met toegang tot professionele hulp of met een goed zelfbewustzijn. Wij geloven dat digitale hulpmiddelen tieners kunnen helpen hun gevoelens te begrijpen. Greenberry en Garage2020 ontwikkelden daarom de Feelee app. De eerste versie van Feelee is net een maand live. Het team van de Master Digital Design kreeg de uitdaging om een advies uit te brengen hoe de app verder uit te breiden en te optimaliseren.
Benjamin, Dusanka, Milena en Utkarsh stelden zichzelf als doel om tot een advies te komen wat jongeren bind aan de app, hen inzicht geeft in hun mentale gezondheid en hen helpt meer veerkracht te ontwikkelen. Ze kozen voor hun proces een experimentele insteek met verschillende onderzoeksmethodes, creatieve workshops en implementatie van de onderzoeksuitkomsten door middel van design. Het was uitdagend om alle onderzoeksresultaten samen te brengen zonder het doel uit het oog te verliezen. Maar dat is ze zeer goed gelukt! Verder lezen over hun proces met onder andere een workshop waarbij jongeren een eigen magic machine knutselden? En weten wat ze ons adviseerden? Onderstaand via de link lees je de case over hun project. Wij zijn onder de indruk van de uitkomsten.
“Het team heeft echt super werk geleverd. Behalve dat ze een tof concept hebben bedacht waarmee we Feelee in de toekomst mee kunnen uitbreiden, hebben ze ook met een verse blik kritisch gekeken naar de app die er al stond. Daarmee hebben ze ons waardevolle tips gegevens over hoe we de app snel kunnen optimaliseren. Ik was vooral erg onder de indruk hoe ze prioriteit hebben aangebracht in al hun ideeën voor nieuwe features, door ze te valideren én te kijken hoeveel waarde elke feature genereert voor alle betrokkenen. Ook gebruikten ze enorm spannende en leuke vormen in hun creatieve workshops, die we zeker van ze over gaan nemen ;-).”