Een booking experience die elektrisch rijden toegankelijk maakt

Klant
SleeperCharger

Vanaf 2035 mogen nieuwe auto's in de EU geen CO2 meer uitstoten. Elektrisch rijden heeft de toekomst, maar als je elektrisch rijdt, weet je dat het vinden van een laadpunt best een uitdaging kan zijn. Al helemaal als je op reis bent. Bij SleeperCharger boek je een accommodatie én geverifieerde oplaadbaar. Opladen terwijl je slaapt dus. Wij ontwikkelden de merkidentiteit, de huisstijl en het prototype voor SleeperCharger.

HOE MAKEN WE ELEKTRISCH RIJDEN DOOR EUROPA ZO MAKKELIJK MOGELIJK?

Van frustratie tot business-idee

De brains achter SleeperCharger zijn Andrew Morten en Victor van Tol. Als elektrische rijders en gerenommeerde ondernemers op het gebied van reizen en car-sharing, zagen ze wat nodig was: een boekingssite die de onzekerheden van elektrisch rijden door Europa wegneemt. Oftewel: hoogwaardige accommodaties, een 100% gegarandeerde laadpaal binnen 250 meter van de accommodatie die ook nog eens door SleeperCharger zelf gecontroleerd is. Nu nog een platform waarop elektrische rijders die combinatie konden boeken. 

Test, test

Samen met Andrew en Victor gingen we aan de slag om een soepele booking experience te creëren. We werkten intensief samen in co-designsessies en sprints waarin we kwamen tot een eerste ontwerp van het prototype. Parallel aan deze sessies hebben we de merkidentiteit en huisstijl ontwikkeld. En de eerste versie van SleeperCharger? Die testten we op locatie. Gewoon in de auto bij de doelgroep: mensen die aan het laden waren.

Sleep, charge and repeat

De huisstijl is opgebouwd uit de twee facetten van SleeperCharger: slapen en opladen. We creëerden een evenwichtig contrast in kleuren en vormen, aansluitend op de slogan ‘Charge yourself, Charge your car’. Voor het slaapgedeelte gebruikten we zwart als achtergrondkleur en blauw voor de accentkleuren. Samen straalt dit rust uit. Voor het oplaadgedeelte gebruikten we voornamelijk wit als achtergrondkleur met de accentkleur groen. Dit straalt energie uit en geeft de huisstijl een kick.

Vanuit elke hoek goed

Twee facetten dus: slapen en opladen. Dit hebben we ook gevangen in het logo, dat uit twee vormen bestaan. Samen vormen die de letter S die op z’n kant ligt. Het logo kan speels toegepast worden bij beide facetten. Bij content over slapen en de accommodatie tonen we het logo liggend. Gaat de content over opladen? Dan tonen we het logo 45 graden gedraaid waardoor het een actievere uitstraling krijgt.

WIL JE JOUW BUSINESS-IDEE OOK VERDER HELPEN MET EEN ONLINE PLATFORM?

Of wil je meer weten over deze case? Neem contact op met Alain. 

Bel of mail met Alain.

Alain
Creative director & partner

design voor verbeteraars

  • Werk
  • Over ons
  • Aanpak
  • Werken bij
  • Updates
  • Contact
  • Blijf up to date:
    NieuwsbriefNieuwsbriefNieuwsbrief