Even eerlijk: weet jij hoe het zit met je pensioen?

Klant
Philips Pensioenfonds

We worden ouder, we werken langer door, en we verwachten na al dat harde werk een welverdiend pensioen. Ondertussen lezen we het ene na het andere nieuwsbericht over verlaging van het pensioen en stijgende pensioenleeftijden. Wel zo fijn om ook in tijden van verandering te weten waar je straks aan toe bent.

Hoe geven we mensen nu een goed gevoel over hun inkomsten voor later?

Nu vertrouwen op later

Philips is een bedrijf met een lange historie en heeft altijd goed voor zijn werknemers gezorgd. Van woningbouwvereniging en scholen tot de Philips Sport Vereniging die je kent als PSV: Philips is een innovatief én sociaal bedrijf. Dat zie je ook terug in het Philips Pensioenfonds.

Hoe maken we het pensioenfonds modern én vertrouwd voor alle (oud-)medewerkers: van fabrieksarbeider tot high-tech wizard?

Sprinten naar een nieuwe merkidentiteit en platform

Om deze sociale missie digitaal uit te dragen gingen marketeers van het pensioenfonds samen met ons team van strategen, creatieven en designers aan de slag.

In een Brand Identity en een Platform Sprint ontwikkelden we via een nieuwe huisstijl en website een digitale thuisbasis voor Philips’ internationale doelgroep.

Vertrouwd gevoel in een moderne jas

We combineerden het thuisgevoel met de innovatieve Philips heritage en maakten huisstijlelementen als een nieuw logo, nieuwe typografie, iconen, fotografie en een helder kleurenpalet. 

Een nieuwe huisstijl, met verwijzingen naar het Philips Pensioenfonds zoals haar medewerkers van verschillende leeftijden en opleidingsniveaus het nu kennen.

En er was licht

Centraal staat een lijnenspel, waarvoor we inspiratie vonden in de jaarringen van bomen en en het persoonlijke patroon van je vingerafdruk. De kleuren uit het verouderde palet zijn opgefrist, en het traditionele font is vervangen door een slab, een moderne versie van de vertrouwde schreef. De beelden kregen een overlay met een patroon gebaseerd op de iconische LED-lamp.

Met deze stijlelementen maakten we een overzichtelijke site, die het voor bezoekers makkelijker maakt om na te denken over belangrijke keuzes rondom hun pensioen.

Hoe staat het met jouw brand?

Past jouw brand identity ook niet meer bij je doelgroep en doelen van nu? Neem dan contact op met Sebastiaan Bode. Meer weten over het Philips Pensioenfonds, of hoe ze aankijken tegen pensioen in de toekomst? Neem dan een kijkje op de website.

Bel of mail met Sebastiaan.

Sebastiaan
Strategy Director

design voor verbeteraars

  • Werk
  • Over ons
  • Aanpak
  • Werken bij
  • Updates
  • Contact
  • Blijf up to date:
    NieuwsbriefNieuwsbriefNieuwsbrief