Weet je nog die schildpad met die sixpackring om zijn lijf?

Klant
Nedvang

Het beeld van de schildpad met de sixpackring strak om zijn schild kennen we inmiddels allemaal. Toch komt er nog steeds veel nieuw verpakkingsafval de markt op. En dat terwijl hergebruik van materialen vaak minder energie kost dan het winnen van nieuwe grondstoffen.

Dus hoe krijgen we de verpakkingsindustrie sneller en slimmer over op recycling?

Een keten innoveren kan alleen sámen

Nedvang vormt de spil tussen bedrijven die verpakkingsafval op de markt brengen, de producenten daarvan, gemeenten die inzamelen en afvalverwerkingsorganisaties. Eigenlijk alle spelers in het leven van een plastic flesje. Nedvang heeft ontzettend veel kennis over hoe inzamelen en recyclen werkt.

Nedvang wil informeren en verbinden, maar dat zag je nog niet terug op haar website.

Aan tafel met de houtspecialist en data-expert

Het politieke en technische speelveld van Nedvang stap je niet zo maar in. Een team van Nedvang’s marketing specialisten, houtspecialisten en data-experts schoof aan tijdens de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl en website. Een Brand Identity sprint leverde een fris logo op en een illustratiestijl die ons verder hielp tijdens de Platform en Content Sprint. Zo gaven we in drie sprints gezicht aan de toekomstambitie van Nedvang: spelers in de afvalindustrie slim helpen innoveren met data, kennis en advies.

BEHIND THE SCENES

Tijdens de brand identity sprint kregen we met marketeers en experts in verpakkingsafval scherp wat het nieuwe Nedvang moet uitstralen.

Technisch én toegankelijk

Hoe ziet Nedvangs ambitie eruit op een website? Met een palet aan blauwtinten leggen we de nadruk op betrouwbaarheid. De illustratiestijl draagt met technische accenten de nauwkeurigheid en deskundigheid van de organisatie uit, en geeft ons de mogelijkheid complexe processen transparanter weer te geven. En, op een toegankelijke manier die past bij Nedvangs adviseurs. In fotografie bewijzen we dat Nedvang vaak over de vloer komt bij bedrijven en in fabrieken. Elk beeld is herkenbaar, doordat we altijd mensen laten zien en tegelijkertijd kiezen voor een technisch karakter in de belichting en bewerking.

Een mix van inspiratie en informatie

In een reeks diverse formats informeren we lezers op een toegankelijke manier over innovatie in de wereld van afval en etaleren we Nedvang’s brede netwerk. Bijvoorbeeld door opvallers als Joan Hanegraaf te spreken, de man die dertig jaar geleden al wist hoe belangrijk innovatie in de plasticketen was, of door afvalbeleidsmedewerkers scherp te houden met stellingen: kunnen we zwart plastic wel recyclen? Infographics en illustraties in de nieuwe stijl verduidelijken informatie en maken content sneller leesbaar.

Hoe staat het met jouw brand identity?

Past jouw brand identity ook niet meer bij waar je over 5 jaar wilt staan? Neem dan contact op met Giel Blankestijn.

Bel of mail met Giel.

Giel
Art Director & Digital Designer

design voor verbeteraars

  • Werk
  • Over ons
  • Aanpak
  • Werken bij
  • Updates
  • Contact
  • Blijf up to date:
    NieuwsbriefNieuwsbriefNieuwsbrief